I kdyby byl něčí web zdánlivě naprosto dokonalý, nemusí tomu tak ve skutečnosti vůbec být. A i kdyby na něm byla zveřejněna naprosto nejdokonalejší nabídka, nelze automaticky počítat s tím, že si jí internetová veřejnost všimne a zareaguje na ni tak, jak to od ní majitel takového webu očekává.
Ono tu totiž nezáleží jenom na tom, jak takový web vypadá. Může hýřit barvami, mohou na něm být krásné obrázky i jiné poutavé nabídky, ale zájem se jenom kvůli tomu nedostaví. Úspěchy totiž slaví jenom takové weby, které jsou dokonalé i v tom, co na první pohled nevidíme, ale co je nesmírně důležité z pohledu internetových vyhledávačů.
Internetové vyhledávače totiž posuzují každý web, který na internetu odhalí. Hodnotí na něm nejedno kritérium, a podle toho, nakolik ho nakonec považují za dokonalý, mu přiřazují i určitou váhu, relevanci a s tím spojenou pozici mezi jinými obdobnými nabídkami.
A tak může být web třeba i hezký, ale jakmile na něj vede málo zpětných odkazů, jakmile se tento příliš pomalu načítá, obsahuje nevhodný textový a grafický obsah a podobně, nedočká se dost dobrého hodnocení od internetových vyhledávačů. A když těmto dost nevyhovuje, dostává se mu v nich nezáviděníhodné pozice, na které ho už internetová veřejnost nenajde a neotevře.
A tak se musí weby, které mají být dost úspěšné, optimalizovat. Je jim potřeba SEO (optimalizace) pro Google, aby především u tohoto nejdůležitějšího vyhledávače zabodovaly. Protože teprve když se umístí některý web ve vyhledávačích na ideální pozici, všimne si ho internetová veřejnost a spolu s tím se splní to, co se od webu očekává.
Kdo tak vsadí na SEO pro WordPress, může se svým webem zabodovat u vyhledávačů a následně i u veřejnosti, klidně i celosvětové. Což je to, proč weby vznikají a bez čeho se úspěchů nedosahuje. A takovou optimalizaci byste neměli podceňovat ani vy, pokud hodláte přes internet podnikat.